RETOURNEREN

Is je bestelde item toch niet helemaal wat je had verwacht? Of is hij te groot/klein? Dan kun je het product binnen 14 dagen naar ons retourneren. Wij rekenen geen administratiekosten voor het retourneren van je bestelling. De verzendkosten voor het retourneren van je bestelling zijn voor eigen rekening.

Wil jij je bestelling ruilen of retourneren?   
Dat kan uiteraard! Hieronder vind je in het kort de voorwaarden voor het ruilen en retourneren van je bestelling:

  • Binnen de zichttermijn van 14 dagen;       
  • Ongebruikt, onbeschadigd en compleet;    
  • Originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk).

Een zichttermijn van 14 dagen, wat betekent dat?  
De dag nadat jij je bestelling van ons hebt ontvangen gaat de zichttermijn in. Wij hanteren een zichttermijn van 14 dagen. Wil jij je bestelling retourneren? Dan moet je dit binnen de zichttermijn bij ons aangeven. Dit doe je het snelst en simpelst door je item naar ons terug te sturen. Je kunt ons ook een e-mail sturen om aan te geven dat jij je bestelling gaat retourneren. Wanneer je dat hebt gedaan, moet je binnen de aangegeven 14 dagen het item naar ons terug sturen.

Wanneer kan ik mijn item nog retourneren?
Het recht op retourneren geldt alleen voor ongebruikte, onbeschadigde en complete items. Vanzelfsprekend mag je een item bekijken en passen zoals in de winkel. Maar wanneer je een item naar ons terugstuurt die onnodig beschadigd is, bijvoorbeeld omdat je hem gedragen hebt, dan kunnen wij de waardevermindering van het item in rekening brengen.

Als de bestelling niet in een goede staat geleverd is, dan dien je dat binnen 7 dagen na ontvangst bij ons te melden. Als je bijvoorbeeld een item hebt ontvangen waar een knoop van mist of als je een verkeerd product hebt ontvangen, dan kan je dat ons laten weten en we proberen het zo snel mogelijk voor je op te lossen!         

Waarin moet ik mijn item retourneren?       
Let erop dat je ook zorgvuldig met de verpakking van je item omgaat. Een item die je wilt retourneren moet - voor zover redelijkerwijs mogelijk - in originele staat zijn, inclusief de verpakking.

Hoe moet ik mijn item omruilen?     
Is je bestelde item niet helemaal naar wens, maar wil je graag een andere? Dat kan natuurlijk! De wijze waarop je dit moet doen: zend je huidige bestelling naar ons retour, na ontvangst krijg jij binnen 5 werkdagen je geld terug, bestel op de website het juiste item! Voor het bestellen van je nieuwe item hoef je niet te wachten tot wij je geld hebben teruggestort.

Retourneren
Wil jij je bestelling retourneren? Dat is eenvoudig! Volg het onderstaande stappenplan voor een gemakkelijke & snelle afhandeling.

  1. Bij je bestelling heb je een retourformulier ontvangen. Vul dit formulier in en voeg die bij het retouritem;
  2. Verpak het item die je terugstuurt zorgvuldig, zodat deze niet kan beschadigen tijdens de verzending;
  3. Stuur naast het item de volgende documenten mee tijdens je retourzending: het retourformulier en de factuur van je bestelling. Zo weten wij precies van wie we de bestelling terugkrijgen;
  4. Stuur je retour naar het aangegeven adres;
  5. Voor het retourneren van je bestelling betaal je zelf de bezorgkosten. Wij adviseren je de bon met de Track & Trace code te bewaren tot wij de ontvangst van je retour hebben bevestigd.

Wij verwerken alle retouren binnen 5 werkdagen na ontvangst. De verwerkingstijd voor onvolledige retourneren kan langer zijn. Wij betalen het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding. Wij mogen echter wel wachten met de terugbetaling totdat we je bestelling hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd. Zodra we je retour verwerkt hebben ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail.

Bij een retourzending is de klant zelf verantwoordelijk voor het retourneren van een pakket. Mocht het pakket kwijtraken tijdens de bezorging naar ons toe, dan is de klant aansprakelijk hiervoor. Als je het pakket wel verzekerd naar ons wilt sturen, dan zijn de kosten voor eigen rekening.

Het is erg belangrijk om het verzendbewijs wat je van het postbedrijf krijgt goed te bewaren. Op het verzendbewijs staat een Track & Trace code vermeld waarmee het pakket gevolgd kan worden. Mocht jouw pakket kwijtraken tijdens de bezorging, dan kunnen we je helpen als je een verzendbewijs hebt. Zonder verzendbewijs kunnen we niet veel voor je doen. Bewaar dit dus goed totdat je van ons een e-mail hebt gehad over de retournering en terugbetaling van ons.